- GRUPA MŁODSZA 3 – latki
- GRUPY STARSZE 4, 5 i 6 latki
- GRUPA MONTESSORI
7:00 – 8:50
Schodzenie się dzieci. Czynności higieniczne w łazience. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne np. :rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci ,zabawy integrujące grupę. Obserwacja zachowań dzieci. Czytanie lektury dziecięcej. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8:50-9:00
Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali ,czynności samoobsługowe.
9:00- 9:20
Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9:20 – 9:30
Czynności samoobsługowe w łazience, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
9:30 – 10:00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze.
10:00 – 10:30
Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne aktywności zabawy swobodne .Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.
10:30 – 10:45
Przygotowanie do drugiego śniadania, drugie śniadanie.
10:45 – 12.15
Czynności samoobsługowe przed wyjściem ( nauka ubierania się ,wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków) , zabawy dowolne, spacery wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego ,zajęcia ruchowe : terenowe, badawcze, tropiące.
12:15 – 12:30
Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno–higieniczne w łazience.
12:30 –
Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
Po obiedzie
Zabiegi higieniczne : mycie rąk. Przygotowanie do odpoczynku
Po obiedzie -14:40
Relaks. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie. Odpoczynek poobiedni.
14:40 – 15:00
Podwieczorek.
15:00 – 17:30
Zabawy dowolne i zabawy ze śpiewem.
Zabawy inspirowane przez dzieci , gry i zabawy edukacyjne , porządkowanie sali.
Praca indywidualna , dostosowana do możliwości dzieci.
7:00 – 8:00
Schodzenie się dzieci. Czynności higieniczne w łazience. Inicjowanie rozmów z dziećmi , zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci.
Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym.
Zabawy integrujące grupę.
8:00-8:50
Czytanie lektury dziecięcej. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne aktywności. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8:50- 9:00
Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe – mycie rąk korzystanie z toalety ,doskonalenie tych czynności.
9:00 – 9:20
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie poprzez zmianę nawyków
żywieniowych.
9:20 – 12:15
Realizacja zadań edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu
o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć
10:45 – drugie śniadanie.
Wyjście na świeże powietrze według ustalonego harmonogramu.
Czynności samoobsługowe przed wyjściem ( nauka ubierania się wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików, suwaków – doskonalenie czynności ).
Zabawy swobodne w ogrodzie , zajęcia ruchowe, zabawy tropiące , wycieczki
i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy spontaniczne.
12:15 – 12.30
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.30 – 13.00
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami ( widelcem, nożem, łyżką ). Kulturalne zachowanie się przy stole , dbałość o zdrowie
13.00
Relaks. Słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie.
13:00-14:45
Praca indywidualna , dostosowana do możliwości dzieci, zabawy ogólnorozwojowe , gry stolikowe, krzyżówki, rebusy, wspieranie rozwoju dzieci poprzez różnorodne aktywności , pobyt na świeżym powietrzu.
14:45 – 15:00
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. Realizacja zadań z zakresu nawyków żywieniowych.
15:00 – 17:30
Zabawy dowolne i zabawy ze śpiewem.
Zabawy inspirowane przez dzieci , gry i zabawy edukacyjne , porządkowanie sali.
Praca indywidualna , dostosowana do możliwości dzieci.
7:00 – 9:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Powitanie. Zabawy wynikające z własnej aktywności lub inspirowane przez wychowawców. Czytanie literatury dziecięcej.
9:00 – 12:00
Praca własna z materiałem montessoriańskim. Czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania. Śniadanie.
12:00 – 12:30
Spotkanie w kręgu – realizacja podstawy programowej, prezentacja nowych materiałów montessoriańskich.
12:30
Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu. Obiad
13:00 – 14:45
Odpoczynek po obiedzie. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zajęcia dodatkowe: j. angielski, rytmika, zajęcia ruchowe. Zajęcia twórczo-plastyczne. Realizacja Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować”. Realizacja programu „Poznaje świat, bo mam 6 lat” (6-latki)
14:45
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek
15:00 – 17:30
Zabawy w grupach łączonych