„Wychowanie dziecka to nie miła zabawa, a zadanie, w które trzeba włożyć wysiłek bezsennych nocy, kapitał ciężkich przeżyć i wiele myśli….
Janusz Korczak
Okres edukacji przedszkolnej jest bardzo istotny dla kształtowania osobowości, a także nabywania doświadczeń i umiejętności przez dzieci. Celem
nadrzędnym wychowania przedszkolnego jest wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami tak, aby
mogły osiągnąć gotowość do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Programy wychowania przedszkolnego stworzone przez nauczycieli mają na celu poprawę
jakości pracy edukacyjnej przedszkola. Zwracają także uwagę na potrzebę wspierania rozwoju dziecka ze szczególnym uwzględnieniem jego ciekawości
świata, samodzielności w osiąganiu celów i rozwijaniu zdolności i zainteresowań.
Projekty, programy realizowane w roku szkolnym 2024/2025
- Program adaptacyjny Przedszkola nr 431” Zostaję Przedszkolakiem”
- Program edukacyjny realizowany we wszystkich grupach – Przedszkolna biblioteczka „Książeczkowo”
- Program nauczania „Kodowanie na dywanie”
- Program nauczania „Dziecięca matematyka” Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej
- Program wychowawczy w oparciu o koncepcję Janusza Korczaka „Nie ma dzieci, są ludzie”
- Program wychowania przedszkolnego „Zabawy z porami roku”
- Innowacja pedagogiczna „Czytanie dzieciom i ograniczenie korzystania z mediów elektronicznych to najlepsza inwestycja w ich przyszłość.”
- Innowacja pedagogiczna „Magiczna moc arteterapii i bajkoterapii.”
- Innowacja pedagogiczna „Odkrywamy tajemnice emocji”
- Innowacja pedagogiczna „Mali odkrywcy”
- Innowacja pedagogiczna „Od imienia do czytania”
- Program edukacyjny własny „nauczania języka angielskiego dla przedszkoli”
- Program edukacyjny własny „Program zajęć rytmiczno-tanecznych”
- Innowacja pedagogiczna z wykorzystaniem pedagogiki Marii Montessori – „Pomóż mi zrobić to samodzielnie”