mgr Marta Owczarzak
Ukończyłam studia magisterskie na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna.
Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi.
Moje kwalifikacje i rozwój zawodowy
Swoją wiedzę nieustannie poszerzam, uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach oraz specjalistycznych konferencjach.
Brałam udział w szkoleniach z zakresu:
- pracy z dzieckiem z Autyzmem i Zespołem Aspergera,
- terapii ręki,
- alternatywnych metod komunikacji.
Stosowane metody pracy
W swojej pracy wykorzystuję sprawdzone i skuteczne metody:
- Metoda Dobrego Startu,
- Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
- Terapia ręki,
- Pedagogika zabawy,
- Dziecięca matematyka,
- Porozumiewanie się bez przemocy (NVC).
Prowadzę również w przedszkolu zajęcia z zakresu Biofeedbacku.
Moje podejście do pracy
Podstawą mojej pracy jest:
- nawiązanie pozytywnej relacji z dzieckiem,
- rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
- stworzenie przestrzeni do wszechstronnego rozwoju dziecka.
mgr Wioleta Kołakowska
Ukończyłam studia licencjackie na kierunku Pedagogika na Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni oraz studia magisterskie na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, w specjalności edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej oraz edukacji włączającej.
Obecnie kontynuuję swoją edukację na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna.
Moje kwalifikacje i rozwój zawodowy
Nieustannie poszerzam swoją wiedzę i umiejętności, uczestnicząc w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.
Bliskie są mi założenia:
Porozumienia bez Przemocy (NVC),
Pozytywnej Dyscypliny.
Stosowane metody pracy
W codziennej pracy chętnie wykorzystuję:
elementy Metody Krakowskiej prof. Jagody Cieszyńskiej,
Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Moje podejście do pracy
W kontaktach z dziećmi najważniejsze jest dla mnie:
budowanie poczucia bezpieczeństwa,
tworzenie atmosfery pełnej zaufania,
co uważam za fundament skutecznej pracy wychowawczej i edukacyjnej.
O mnie prywatnie
W wolnych chwilach najchętniej spędzam czas w gronie rodzinnym. 🌸
mgr Krzysztof Kuciński

mgr Anna Rupińska
Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie o specjalnościach integracyjne wychowanie przedszkolne oraz terapia pedagogiczna.
Przez lata doskonaliłam się zawodowo, m.in. w zakresie:
- alternatywnych metod komunikacji,
- pracy z osobami ze spektrum autyzmu.
Moje przekonania i podejście
Wierzę, że w każdym dziecku, niezależnie od stopnia sprawności, kryje się ogromny potencjał rozwojowy. Moją rolą jest:
- odkryć ten potencjał,
- wydobyć go,
- pielęgnować.
Traktuję każdego małego człowieka podmiotowo. Podstawą współpracy jest:
- nawiązanie i podtrzymywanie pozytywnej relacji opartej na bezpieczeństwie i zaufaniu,
- praca w strefie najbliższego rozwoju: zadania dostosowane do możliwości dziecka, stopniowo zwiększane.
Cele i metody pracy
- Samodzielność i poczucie sprawczości: zadania wzmacniające wiarę we własne możliwości.
- Gry edukacyjne i bajki terapeutyczne: angażujące dzieci w naukę przez zabawę.
- Terapia ręki i integracja sensoryczna: wspieranie motoryki i odbioru bodźców.
- Dziecięca matematyka: rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
- Ruch rozwijający: przestrzeń do kreatywnej aktywności fizycznej.
Motto
„Gdyby każdy był taki sam, nikt nikomu nie byłby potrzebny.”
— ks. Jan Twardowski
Poza pracą
Na co dzień pracuję również w szkole podstawowej, a prywatnie poświęcam się rodzinie. 🌸